Τρίτη 8 Απριλίου 2014

ΡΕΤΡΟΣΠΕΚΤΙΒΑ KILLING JOKE: KILLING JOKE s/t 1980







*ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
===============

1) REQUIEM
-----------------
Η πρώτη δόση απαισιόδοξης σκατίλας δοσμένης με κάτι σα γιορτινό άσμα για το τίποτα. Πρώτη επαφή με τον ακοπιάριστο μα επιδραστικότατο ήχο των Killing Joke.
2) WARDANCE
-----------------
Η πρώτη φορά που εμφανίζεται αποτυπωμένη σε τραγούδι η φιλοσοφία της μπάντας περί του ρόλου της συναυλίας σαν εργαλείο απελευθέρωσης καταπιεσμένων συναισθημάτων και διαστροφών, εξορκισμού. Περισσότερο κακόβουλο απ' ό,τι ίσως αισθανθεί κανείς στη πρώτη ακρόαση.
3) TOMORROW'S WORLD
-------------------------------
Σα να περιπλανιέσαι σε υπομονόμους μέσα στα σκατά, ενώ ο πολιτισμός έχει καταρρεύσει, αλλά αντί για κρεάτια, η κυρίαρχη αίσθηση είναι σιωπή και αιώνια σκοταδίλα. Διαστροφή δικέ μου. Το πρώτο τραγούδι-κατάβαση βαθιά στη κεφάλα του ακροατή από τη μπάντα, μοτίβο που δε θα εγκαταλείψουν από δω και πέρα ποτέ (ή σχεδόν ποτέ).
4) BLOODSPORT
----------------------
Instrumental που ακούγεται λίγο παράταιρο μετά απ' την τριπλέτα τη προηγούμενη. Εν τέλει βοηθάει στην ενίσχυση της παράνοιας του δίσκου, και μπορείς να διακρίνεις μια υποβόσκουσα αίσθηση μιλιταρισμού στο disco περιτύλιγμα.
5) THE WAIT
----------------
Αρχιδάτο. Δεν έχει σημασία αν με τη πρώτη ακρόαση φανεί σε κάποιον που χει συνηθίσει τις υπερταχύτητες και την ακρότητα στη βαριά μουσική του σήμερα, ίσως και να φανεί "πεπαλαιωμένο". Είναι επειδή οι τύποι νιώθουν πλήρως, υπάρχει τέλεια επαφή με όλα τα μέλη της μπάντας, ο Coleman πορώνει με τον άτεχνο τρόπο που φωνάζει στο ρεφρέν, που αυτό το τραγούδι δεν είναι πεπαλαιωμένο. Οι Metallica το κάνανε τραγουδιάρικο μουνουχίζοντάς το και ο Hetfield τραγουδούσε "The-Wai-aiiiiiiiiiit!" στο ρεφρέν.
6) COMPLICATIONS
-------------------------
Αλλαγή. Πιο μουλωχτό και ύπουλο, αλλά συγκεκριμένο. Ωραίο κομμάτι.
7) S.O.36
-----------
Ένας σαμπλαρισμένος Γερμανός μιλάει για το Ψυχρό Πόλεμο. Επίσης σκοταδισμός και σκατίλα. Γερό.
8) PRIMITIVE
-----------------
Ό,τι λέει ο τίτλος, αλλά σαν αταβιστική σούπα σε πεζοδρόμιο με λεπτό πάγο- γίνεσαι σιγά σιγά γορίλας. Συγκεκριμένα σκατόψυχο, αλλά όχι τραγουδάρα.
9)CHANGE
---------------
Σα να σε κοροϊδεύει κάποιος μέσα στα μούτρα σου ενώ ο ύπουλος κοντός ξάδερφός του από πίσω σου κρατάει ένα κομμάτι σπασμένο γυαλί στο χέρι με υφάκι. Κι όλα αυτά χειμώνα τίγκα μέσα σε ομίχλα. Φοβερό για κλείσιμο, όταν δεν ακούω το δίσκο απ' την αρχή μέχρι το τέλος όμως, και το ακούσω τυχαία, δε δείχνει να δουλεύει το ίδιο. Βασίζεται στο συνολικό ψυχοπλάκωμα/διαστροφή που χτίζει ο δίσκος απ' τις πρώτες νότες ως εδώ, τον επίλογο, για να δείξει το τι πραγματικά είναι.

=================

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου